IJsland - Reisverslag uit Rotterdam, Nederland van Marc B - WaarBenJij.nu IJsland - Reisverslag uit Rotterdam, Nederland van Marc B - WaarBenJij.nu

IJsland

Blijf op de hoogte en volg Marc

21 Oktober 2015 | Nederland, Rotterdam

In 2015 van 14 tot en met 21 oktober ben ik naar IJsland gegaan samen met Mies.

14 oktober ben ik in de ochtend daar aangekomen en zijn we nadat ik de huurauto (suzuki swift) opgehaald had, vertrokken van Keflavik airport richting Reykjavik. Omdat het Blue Lagoon best duur hadden we besloten om gelijk verder te trekken naar Thingvellir (nationaal park) en Geiser, waar zich geisers bevinden. Daarna naar de hoofdstad om daar te overnachten.

De volgende dag zijn we op tijd opgestaan om vervolgens richting Vik te gaan, en misschien wel een gletsjer lagoon te zijn, helaas zijn we daarna niet aan toe gekomen, maar hebben we wel een aantal mooie watervallen gezien en zijn we langs het strand gekomen waar een neergestort vliegtuig lag.

De dag daarna zijn we vervolgens richting het noorden vertrokken naar Burdadalur (of zoiets). Daar zijn we over de linker kant gereden langs het water, wat een redelijk spannende rit was vanwege de modder die op de weg lag en onze auto die daar niet geschikt voor was. Ook zijn we daar een stuk de bergen in gereden, maar moesten we uiteindelijk omdraaien omdat we bang waren dat we niet meer terug konden komen. Toen we in de avond aankwamen, zijn we vervolgens bij een restaurantje wezen eten.

De volgende dag zijn we richting de westfljorden gegaan, wat erg mooi was om te zien met al die bergen en hoge punten. Daar waren ook veel warmtebronnen. We konden niet naar de uiterste punten gaan vanwege het feit dat de reis te lang duurde en onze auto niet geschikt hiervoor was.

Vervolgens zijn we richting Akureyi vertrokken en hebben daar veel mooie kraters gezien en een aantal watervallen en geisers. We hebben in dat plaatsje geslapen in een hostel. Daarna zijn we walvissen wezen kijken in het plaatsje Husavik.

De laatste dagen hebben we flinke stukken terug moeten rijden, en hebben we nog een aantal parken bezocht. We hebben helaas niet het noorderlicht zien dus dat is voor de volgende keer.